Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Main Menu

Rooms and Suites

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud.

Slide 1
Image is not available

Information Technology & Comunications Park

Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Slide 2

Explore Our Web Hosting

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.

Image is not available
Organization web Hosting

Aenean commodo ligula eget dolor. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes.

Image is not available
Company web Hosting

Aenean commodo ligula eget dolor. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes.

Image is not available
Personal web Hosting

Aenean commodo ligula eget dolor. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes.

Slide 3
Web App Project

Conversion oriented website, pixel perfect UI & clean code.

Image is not available
Slide 4
Brand Design Project

We build brand identities to elevate your business.

Image is not available
Slide 5
Mobile App Project

We build mobile apps and games for iOS & Android platform.

Image is not available
 

Top2-2

Module suffix: color-ms

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mauris in augue mollis, semper est ac, aliquet turpis. Vestibulum ut dapibus dolor. Vestibulum commodo, ligula non iaculis tristique, erat sem luctus sapien, sed auctor felis nisi sed mauris.

Top2-3

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mauris in augue mollis, semper est ac, aliquet turpis. Vestibulum ut dapibus dolor. Vestibulum commodo, ligula non iaculis tristique, erat.

Top2-4

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mauris in augue mollis, semper est ac, aliquet turpis. Vestibulum ut dapibus dolor. Vestibulum commodo, ligula non iaculis tristique, erat sem luctus sapien, sed auctor felis nisi sed mauris.

Go Pricing

  • FREE Host
    هاست رایگان
  • ماهانه 0هزار تومان
  •  فضا :  1 گیگابایت

     محل سرور : ایران

     گواهی نامه SSL

     کنترل پنل : لینوکس

     پشتیبانی 24 ساعته

     فضا 1 گیگا  بایت

    win   این سرویس میزبانی کاملا رایگان میباشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید روی این لینک کلیک کنید

  • Number Two
    Liber propriae etron
  • $25/mo
  • Cibo populo sea et, mazi nes vocent
    civibus tacimates ius cuit seatad.
    No usu luptatum seseri om eriun it.
  • In pri cibo: repudiare, ea
    vellam feugait ovet noru.
  • Number Three
    Erat tractatos in mea
  • $55/mo
  • Tempor semper cum iden ferri.
    Soluta oblique vixum exei iracun.
    Stet bland ius, nopro nisl maies.
  • In pri cibo: repudiare, ea
    vellam feugait ovet noru.

روشگاه اینترنتی شکلی از تجارت الکترونیک است که به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد به شکل مستقیم روی بستر اینترنت، کالا‌ها و خدمات را از فروشنده خریداری کنند. هر کسب‌و‌کاری برای فروش محصولات و خدماتش می‌تواند از روش‌های فروشگاه فیزیکی، اینترنتیو یا هر دو استفاده کند. فروشگاه آنلاین می‌تواند یک صفحه وب‌سایت یا یک اپلیکیشن مشخص باشد که کاربر از طریق آن به شکل الکترونیکی به خرید محصولات مورد نیاز خود بپردازد.  

پاندمی کرونا مزایای زیادی برای صنعت تجارت الکترونیک به همراه داشت و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، با شیوع کرونا فروش اینترنتی رشد 4 تا 6 برابری نسبت به قبل پیدا کرد. بر اساس گزارش Deloitte در سال 2019، حدود 85 درصد از فروشنده‌ها به راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی روی آورده‌اند. همچنین بر اساس آمار‌ها، در سال 2021 تقریباً 20 درصد از فروش خرده‌فروشی‌ها در سطح جهان به شکل اینترنتی بوده است و پیش‌بینی می‌شود در سال 2023 این رقم به 22% برسد

 

store web

رشد فروشگاه اینترنتی بعد از پاندمی کرونا

بر اساس آمار‌های آمریکا، یکی از صنایعی که با بیشترین تغییر در روی آوردن به حوزه تجارت الکترونیک همراه بود، مواد غذایی و خواروبار است. بر اساس گزارش GeekWire در سال 2020، حدود 42 درصد از مصرف‌کنندگان آمریکایی مواد غذایی را به‌شکل اینترنتی خریداری کرده‌اند. این در حالی است که این رقم در سال 2018، نزدیک به 22 درصد بود.

در همان دوره نیز کارشناسان معتقد بودند توسعه فروش اینترنتی صرفا یک راهکار موقتی برای پاسخ به کرونا نیست؛ همانطور که امروز نیز با گذشت چند سال از گذشت شیوع فراگیر ویروس کرونا، شاهد رشد سریع فروشگاه‌های اینترنتی در سراسر دنیا هستیم. به عبارت دیگر، ویروس کرونا به‌عنوان یک کاتالیست، کاربران را به سوی خرید و فروش اینترنتی سوق داد.

در سال 2021، 2.14 میلیارد نفر در سراسر جهان به شکل آنلاین خرید کرده‌اند و این در حالی است که این رقم در سال 2016 حدود 1.66 میلیارد نفر بود.

از طرف دیگر، اینترنت به یک پلتفرم قوی تبدیل شده است که میلیون‌ها نفر کاربر دارد و خرید و فروش اینترنتی هرساله کاربران بیشتری به‌سوی خود جذب می‌کند. تحقیقات eMarketer در سال 2022 نشان می‌دهد؛ میزان فروش اینترنتی از مرز 5 تریلیون دلار گذشته است و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2025 به بیش از 7 تریلیون دلار برسد.

با نگاهی به این آمار‌ها اهمیت خرید و فروش اینترنتی را درک می‌کنیم. از این رو در ادامه این نوشتار پس از توضیح شرح کوتاهی از تاریخچه خرید و فروش اینترنتی در جهان و ایران، به مهم‌ترین مزایای خرید اینترنتی برای خریداران و فروش اینترنتی برای فروشندگان می‌پردازیم. سپس درباره انواع فروشگاه اینترنتی صحبت می‌کنیم و در پایان به برخی ویژگی‌های وب سرویس فروش اینترنتی همکاران سیستم می‌پردازیم.

اولین خرید و فروش اینترنتی در جهان

تاریخچه ظهور فروشگاه‌های اینترنتی و فروش آنلاین را می‌توان در دو دسته ایران و جهان دسته‌بندی کرد. تاریخچه اولین فروش اینترنتی به بیش از 40 سال گذشته برمی‌گردد. ورود اولین فناوری‌ها مانند تبادل الکترونیکی داده (EDI) در سال 1970 اولین گام برای شروع فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی به‌شکلی است که ما امروز می‌شناسیم. همچنین تاریخچه فروشگاه‌های اینترنتی ارتباط نزدیکی با معرفی اینترنت در سال 1991 دارد.

سال 1979 اولین فروش آنلاین در بستر اینترنت، در انگلستان اتفاق افتاد. سپس در سال 1982 اولین بازار آنلاین خرید و فروش کامپیوتر‌های دسته دوم توسط Boston Computer Exchange ایجاد و بالاخره در سال 1995 فروشگاه اینترنتی آمازون راه‌اندازی شد. این فروشگاه در ابتدا صرفاً در زمینه فروش کتاب کار می‌کرد و به‌سرعت به یک فروشگاه بین‌المللی در زمینه فروش انواع مختلف محصولات تبدیل شد.

بر اساس آمارها؛ در سال 2022 حدود 39.5% از کل خرید و فروش‌های الکترونیکی در آمریکا در فروشگاه اینترنتی آمازون انجام می‌شود. به‌عبارت دیگر، از هر 5 دلار خرید و فروش اینترنتی، 2 دلار روی بستر وب‌سایت آمازون انجام می‌شود.

در گام بعد، به‌سرعت سیستم‌های مختلفی برای پرداخت آنلاین مثل paypal اختراع شد و در سال 2000 گوگل نیز شروع به توسعه روش‌های تبلیغاتی (AdWords) برای بهینه‌سازی جستجو‌های کاربران کرد. پس از آن هزاران کسب‌و‌کار دیگر شروع به فروش آنلاین کردند.

طراحی سایت فروشگاهی

داشتن یک فروشگاه اینترنتی برای کسب و کارهایی که به صورت B2C فعالیت می کنند و مستقیم با مشتری در ارتباط هستند بسیار مهم و کاربردی است.

طراحی قالب فروشگاهی وردپرس به صورت اختصاصی و با امکانات کامل مورد نیاز برای یک فروشگاه اینترنتی در پرشین‌تیک انجام می گیرد.

چه کسب و کارهایی باید فروشگاه آنلاین داشته باشند؟

بسیاری از کسب و کارها مثل فروشندگان لباس و کیف و کفش، اسباب بازی، کتاب، محصولات کامپیوتری، محصولات صنعتی و تقریبا همه محصولاتی که امکان فروش آنلاین آنها فراهم است می توانند فروشگاه اینترنتی داشته باشند.

 

انواع فروشگاه اینترنتی

انواع وب‌سایت‌، اپلیکیشن‌ و به شکل کلی رسانه‌هایی که می‌توان از طریق آن‌ها فروش اینترنتی انجام داد به 3 دسته تقسیم‌بندی می‌شوند:

وب‌سایت شخصی (یک فروشنده)

یک فروشگاه اینترنتی شخصی، وب‌سایتی است که صرفاً محصولاتی که به یک شخص یا کسب‌وکار مشخص تعلق دارد را می‌فروشد. اغلب فروشگاه‌های اینترنتی در این دسته قرار می‌گیرند. برای مثال فروشگاه اینترنتی آدیداس صرفاً محصولات مربوط به برند آدیداس را می‌فروشد. فرقی نمی‌کند کسب‌وکار کوچک یا بزرگی داشته باشید، فروش اینترنتی راهکاری در دسترس و بدون نیاز به تخصص فنی زیاد، برای همه کسب‌وکارها در هر سطح و اندازه‌ای است.

خرده‌فروشی‌های آنلاین (مارکت پلیس‌ها)

ماهیت وب سایت‌های خرده‌فروشی آنلاین که به آنها مارکت پلیس نیز گفته می‌شود، این است که محصولات فروشنده‌های مجزا و متنوع را در یک وب‌سایت مشخص می‌فروشند. این خرده‌فروش‌ها تنها روی اینکه کدام فروشنده را وارد چرخه کنند، نظارت می‌کنند. همچنین اغلب این خرده‌فروش‌ها روی عکس محصولات و شرح ویژگی‌های محصول نیز نظارت دقیقی دارند. در میان خرده‌فروشی‌های اینترنتی در دنیا به شرکت آمازون و در ایران به دیجی کالا می‌توان اشاره کرد.

بازار (فروشنده‌های متنوع)

فروشگاه‌های اینترنتی مثل Etsy و eBay وجود دارند که صرفاً روی محصولات قابل‌ارائه محدودیت‌هایی ایجاد می‌کنند؛ در غیر این صورت، فروشندگان اختیار و آزادی عمل کاملی خواهند داشت.

در هر یک از انواع فروشگاه‌های اینترنتی، استراتژی‌های مشابهی برای فروش می‌توان در نظر گرفت، همچنین به نظر می‌رسد؛ روش‌های بازاریابی دیجیتال برای توسعه مشتریان جدید اغلب هدفمندتر و دارای خروجی بهتری است.

حتما بخوانید: افزایش فروش فروشگاه اینترنتی و آنلاین؛ 20 راهکار ساده اما اثربخش

در هر یک از انواع فروشگاه‌های اینترنتی، استراتژی‌های مشابهی برای فروش می‌توان در نظر گرفت، همچنین به نظر می‌رسد؛ روش‌های بازاریابی دیجیتال برای توسعه مشتریان جدید اغلب هدفمندتر و دارای خروجی بهتری است.

10 مزیت فروشگاه اینترنتی

با یک جستجوی ساده در اینترنت، کسب‌وکارهای متعددی را می‌بینید که برای فروش محصول یا خدماتشان با یکدیگر رقابت می‌کنند. امروزه بسیاری از فروشگاه‌ها در کنار فروشگاه فیزیکی، فروشگاه اینترنتی نیز دارند. بنابراین تردیدی نیست که فروش اینترنتی فرصتی است که به کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند درآمدشان را افزایش دهند و با سرعت بیشتری رشد کنند.

اما سؤال اینجاست که چرا هر روزه خریداران تمایل بیشتری به خرید از فروشگاه‌های آنلاین نسبت به فروشگاه‌های فیزیکی نشان می‌دهند؟ در ادامه این نوشتار به برخی از مهم‌ترین مزایای فروش اینترنتی برای خریداران می‌پردازیم.

امروزه جستجو در فضای اینترنت، از اولین گزینه‌های پیش روی افراد برای جستجو و انتخاب یک محصول است و به همین دلیل، نم‌یتوان مزایای داشتن یک فروشگاه اینترنتی را نادیده گرفت.

5 مزیت خرید اینترنتی از فروشگاه اینترنتی برای خریداران

از مهمترین مزایای فروشگاه‌ اینترنتی برای خریداران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هزینه کمتر

با توجه به اینکه هزینه‌های راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی به‌مراتب کمتر از فروشگاه فیزیکی است، به نظر می‌رسد امکان اعمال تخفیف و پروموشن‌های مختلف برای فروشندگان امکان‌پذیر‌تر است. همچنین آمار‌ها نشان می‌دهد؛ هزینه کمتر یکی از مهم‌ترین مزایای خرید آنلاین برای مشتریان است.

سادگی و امنیت بیشتر

خرید از هر جایی که بخواهید و از هر زمانی، بدون محدودیت جغرافیایی و زمانی، یکی از مهم‌ترین مزایای خرید اینترنتی برای مشتریان به‌شمار می‌آید. در فروشگاه اینترنتی، مشتری‌ها برای خرید آنچه که می‌خواهند، زمان کمتری صرف می‌کنند. همچنین به محصولات و خدماتی دسترسی پیدا می‌کنند که از محل فیزیکی آن‌ها فاصله دارد.

بنابراین، یکی دیگر از مزایای خرید اینترنتی این است که تمام فرایند‌های مربوط به خرید؛ از انتخاب محصول تا اضافه کردن به سبد خرید و پرداخت هزینه در کمترین زمان ممکن روی بستر اینترنت انجام می‌شود. سهولت این فرایند در حدی است که بر اساس تحقیقات انجام شده؛ 80 درصد از کاربران حداقل یک‌بار در ماه به شکل اینترنتی خرید می‌کنند (IPC, 2022)).

بر اساس‌ تحقیقات انجام‌شده در آمریکا، محبوب‌ترین و پربازدید‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی در حوزه مد و فشن هستند؛ به نظر می‌رسد مهم‌ترین دلیل آن، ساده بودن فرایند خرید و امکان مرجوع کردن کالا است.

گستردگی تنوع محصولات

اینترنت فرصتی فراهم کرده است که امکان خرید و فروش محصولات مختلف در یک بازار جهانی فراهم شود. برای مثال یک کاربر ساکن در تهران می‌تواند از طریق این بستر، هر محصولی را از یک شهر دیگر خریداری کند.

امروزه یک فروشنده آنلاین دیگر صرفاً با مغازه‌های همسایه‌اش رقابت نمی‌کند، بلکه با فروشنده‌هایی در سطح جهان در رقابت است. بدیهی است در این شرایط، هر فروشنده سعی می‌کند طیف گسترده‌تری از محصولات را در اختیار مشتریانش بگذارد.

تصمیم‌گیری آگاهانه

از دیگر مزایای خرید آنلاین برای مشتریان امکان مقایسه قیمت‌هاست. از این طریق کاربران می‌توانند محصولات، برند‌ها و وب‌سایت‌های فروشندگان مختلف را با یکدیگر مقایسه کنند. همچنین در حال حاضر، وب‌سایت‌هایی وجود دارند که اساساً هدف آن مقایسه محصولات، قیمت و تخفیف‌هاست.

مدیریت زمان

در دنیای امروز، زمان یکی از مهم‌ترین عواملی است که برای کاربران اهمیت دارد. با استفاده از فروشگاه های اینترنتی ، کاربران می‌توانند در هر ساعتی از روز و تنها در کمتر از چند دقیقه، محصول یا خدمت درخواستی خود را خریداری کنند.

5 مزیت فروش اینترنتی از طریق فروشگاه اینترنتی برای فروشندگان

راه اندازی فروشگاه اینترنتی با مزایای زیر برای فروشندگان همراه است:

هزینه‌های کمتر

راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی برخلاف شکل فیزیکی آن، هزینه‌های بسیار کمتری دارد. برخی از این صرفه‌جویی‌ها مربوط به حذف هزینه خریداری یا اجاره مکان فروشگاه، طراحی ویترین و تعداد کمتر کارکنان موردنیاز است که بخش عمده‌ای از آنها در فروشگاه اینترنتی حذف می‌شود.

همچنین بازاریابی یک فروشگاه اینترنتی اغلب از طریق تبلیغات آنلاین، تبلیغات گوگل و شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و بدیهی است که هزینه‌های آن نسبت به تبلیغات آفلاین کمتر است. این موضوع فرصت بسیار مناسبی برای کسب‌وکارهای کوچکی است که نمی‌توانند هزینه‌های راه‌اندازی فروشگاه فیزیکی را پرداخت کنند. با این تفاسیر؛ فروش محصولات و خدمات در بستر اینترنت، حاشیه سود بیشتری برای کسب‌و‌کار‌ها به دنبال دارد.

حتما بخوانید: 12 روش جدید بازاریابی فروشگاه‌ های اینترنتی که باید بدانید

داده‌های مشتریان

فروشگاه اینترنتی فرصتی فراهم می‌کند که فروشنده‌های خرده‌ فروشی با ردیابی تراکنش‌های فروش به منبعی غنی از داده‌های مشتری دست یابند. دسترسی به این منبع ارزشمند از اطلاعات مشتریان اغلب در فروشگاه‌های فیزیکی امکان‌پذیر نیست.

با هر خرید اینترنتی، تمام اطلاعات خرید و فروش مشتری در دیتابیس فروشگاه اینترنتی تجمیع می‌شود. برخی از این اطلاعات به شرح زیر است:

  • در چه روز/ هفته/ ماه میزان بازدید وب‌سایت بیشتر است؟
  • بازدیدهای سایت اغلب از چه محلی است؟ (جستجوی گوگل، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات دیجیتال و …)
  • وب‌سایت شما از نظر جغرافیایی در چه محل‌هایی پربازدید‌تر است؟
  • کدام محصولات یا صفحات در وب‌سایت شما پربازدید‌تر است؟
  • بیشترین میزان سفارش را در چه زمان‌هایی دریافت می‌کنید؟

این اطلاعات به بهبود استراتژی‌های بازاریابی کمک می‌کند و به شما کمک می‌کند مشتریان وفادار خود را شناسایی کنید.

کاربران آنلاین معمولاً هنگام خرید، نام، اطلاعات ایمیل و شماره تلفن خود را در وب‌سایت وارد می‌کنند. علاوه بر این داده‌های جمعیت شناختی و رفتار مصرف‌کننده از طریق گوگل (Google Analytics) در دسترس است. این موضوع به فروشندگان فروشگاه آنلاین کمک می‌کند در کنار بهینه‌سازی سایت، به شکل اثربخش‌تری بازاریابی کنند.

خرده‌فروشی ‌های اینترنتی ، سفر مشتری را در وب‌سایت ردیابی می‌کنند، مشتریانی که از خرید منصرف شده‌اند یا سرنخ‌های جدیدی که تاکنون خریدی نداشته‌اند را مورد هدف قرار می‌دهند و برای ترغیب آن‌ها به خرید، پیشنهاد‌های شخصی‌سازی ‌شده‌ای در نظر می‌گیرند.

گسترش طیف مشتریان

در فروشگاه‌های فیزیکی برای جذب مشتریان جدید، معمولاً هزینه‌های قابل‌توجهی انجام می‌شود؛ برای مثال هزینه تبلیغات تلویزیونی، انتشار بیلبورد، تبلیغات در مجله‌ها و … هزینه‌بر است. این در حالی است که در فروشگاه اینترنتی نیازی به صرف بسیاری از این هزینه‌ها نیست! البته تبلیغات برای جذب مشتریان جدید در این روش مثل تبلیغات گوگل مستلزم هزینه‌هایی است، اما تردیدی نیست که هزینه‌های آن به‌مراتب کمتر از تبلیغات سنتی فروشگاه‌های فیزیکی است.

در فروشگاه اینترنتی اغلب بستری وجود دارد که کاربران نظراتشان را درباره آن محصول به اشتراک بگذارند. بر اساس تحقیقات؛ نظرات مثبت یکی از مهم‌ترین دلایل دیگر کاربران برای خرید است.

فروشگاه اینترنتی با حذف مرز‌های جغرافیایی به کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند محصولات و خدماتشان را در سراسر کشور یا حتی جهان بفروشند. به عبارت دیگر، استفاده از اینترنت دری به‌سوی دسترسی به مخاطبان متنوع برای سازمان‌ها باز می‌کند. در فروشگاه اینترنتی برخی محصولات شما ممکن است در شهرهایی پرطرفدار باشد که هیچ‌وقت در آنجا فروشگاه فیزیکی نداشته‌اید. تنها ابزار کار برای شما در این بستر، دسترسی به یک گوشی تلفن و اینترنت است.

با راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی ، به دنیایی از مشتریان دسترسی دارید که در حالت فیزیکی نمی‌توانید همه آنها را تحت تاثیر خود قرار دهید.

مقیاس‌پذیری

رشد و توسعه یک فروشگاه فیزیکی مستلزم توسعه فضای فیزیکی، افزایش کارکنان، افزایش فضای قفسه، موجودی انبار و … است. این در حالی است که توسعه یک فروشگاه اینترنتی تنها مستلزم افزایش موجودی کالا و احتمالاً افزایش فضای ذخیره‌سازی اطلاعات است. این موضوع به‌مراتب هزینه کمتری نسبت به توسعه شکل فیزیکی آن دارد.

در فروش آنلاین معمولاً سرعت انجام تراکنش‌ها بیشتر است. برای مثال وقتی کاربری روی وب‌سایت شما از محصولی بازدید می‌کند که در حال حاضر موجود نیست، با کلیک روی گزینه‌ای شبیه به اینکه «در صورت موجود شدن به من اطلاع بده» شما را از نیاز خود مطلع می‌کند. همچنین با ردیابی میزان بازدید مشتریان از محصولات وب‌سایت می‌توانید پیش‌بینی منطقی از میزان تقاضای محصولات داشته باشید و میزان تأمین موجودی لازم برای انبار را تخمین بزنید.

به‌روزرسانی‌های انعطاف‌پذیر

در یک فروشگاه اینترنتی می‌توانید هر زمانی که تصمیم گرفتید؛ طراحی وب‌سایت یا اپلیکیشن را تغییر دهید، خطوط محصولی جدید اضافه کنید و یا هر به‌روزرسانی دیگری در فروشگاه را بدون انجام هزینه قابل توجهی انجام دهید. همچنین فعال یا غیرفعال‌سازی کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی در زمان مناسب، یکی از مهم‌ترین مزایای فروشگاه اینترنتی است. این در حالی است که در یک فروشگاه فیزیکی؛ تهیه منابع چاپی، ایجاد فضایی در مغازه برای ارائه اجناس جدید یا تخفیف‌دار و یا تبلیغات در نشریات محلی، فرایندی پرهزینه و زمان‌بر در فروشگاه فیزیکی است.

اگرچه بر اساس توضیحات بالا هزینه‌های مادی راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی کمتر از شکل فیزیکی فروشگاه است، با این حال توجه به برخی موارد برای فروشندگان اینترنتی حیاتی است. سرعت بارگذاری وب‌سایت یا کار با اپلیکیشن و ارائه خدمات پشتیبانی حرفه‌ای، در صورتی که با کیفیت پایین همراه باشند، حتما منجر به نارضایتی و از دست دادن مشتری‌ها می‌شود. همچنین همانطور که اشاره شد، کامنت‌های مشتریان می‌تواند تاثیر قابل توجهی روی تصمیم خرید مشتریان داشته باشد؛ بنابراین فروشندگان اینترنتی باید همیشه از این موضوع مراقبت کنند.

به شکل کلی، فارغ از اینکه خرید و فروش آنلاین ممکن است برای هر دو طرف خریدار و فروشنده معایبی نیز داشته باشد اما در دنیای امروز راه گریزی از آن نیست. فروشگاه اینترنتی حالا لازمه توسعه هر کسب‌و‌کار خرده‌فروشی است و در دنیای تجارت الکترونیک عدم قطعیت، قطعی‌ترین چیزیست که وجود دارد.

تغییر مداوم خواسته‌های مشتریان و لزوم رقابت در بازار پویای تجارت الکترونیکی رایج‌ترین دغدغه‌های شرکت‌های فعال در این حوزه است. بنابراین فقط زمانی می‌توانید موفقیت بلندمدت کسب‌و‌کارتان را حفظ کنید که به اندازه‌ کافی منعطف و برای پاسخ به تغییر انتظارات مشتریان آماده باشید.

فواید داشتن فروشگاه آنلاین چیست؟

با افزایش استفاده از اینترنت و موبایل‌های هوشمند، طراحی سایت برای فروشگاه ها به منظور فروش اینترنتی اهمیت زیادی پیدا کرده است. افزایش چشمگیر نفوذ اینترنت و میزان استفاده از درگاه‌های پرداخت الکترونیک در تمام کشور به جای پول نقد، به روشنی نمایانگر افزایش متقاضیان خرید از طریق سایت‌های فروشگاهی است. همچنین تعداد کاربران آنلاین، روز به روز در حال افزایش است. فروش اینترنتی امروزه نه یک انتخاب بلکه یک الزام برای کسب و کارهاست، بلکه نادیده گرفتن حضور در اینترنت برای کسب و کارها، به معنای از دست دادن بازار بسیار بزرگی از مشتریان بالقوه است. مشتریانی که هر روزه از طریق موبایل، لپ تاپ و تبلت به دنبال خرید محصول یا تهیه خدمات مورد نظر خود بدون مراجعه به بازار و مراکز تجاری هستند. همین موضوع باعث شده است تا صاحبان کسب و کار به فکر طراحی فروشگاه اینترنتی و راه اندازی سایت فروش آنلاین محصولات باشند. در این صفحه نگاهی می اندازیم به اهمیت و ضرورت طراحی سایت فروشگاه اینترنتی، راهنمای راه اندازی سایت فروش اینترنتی و مهم ترین مزیت هایی که در فضای دیجیتال مارکتینگ می تواند با خود به همراه داشته باشد.

اولین نکته این است که شما می توانید قرارداد جداگانه ای جهت سئو و بهینه سازی سایت ببندید و پس از چند ماه با کلمات کلیدی رقابتی مرتبط با کسب و کار خود در گوگل جزو رتبه های بالا در صفحه نخست باشید و به این ترتیب کلی مشتریان جدید پیدا کنید.

علاوه بر آن اگر پیش از آن در سایر پلتفرم ها مثل اینستاگرام و …. فروش اینترنتی داشته اید احتمالا با مشکلات ریز و درشت زیادی روبرو شده اید، هرچند اپلیکیشن اینستاگرام بخاطر حضور گسترده مردم از سنین و سلایق مختلف در آن محیط بسیار مناسبی برای جذب مشتری برای محصولات مختلف است اما از آنجایی که این برنامه به صورت تخصصی برای فروش اینترنتی طراحی نشده، نمی توان به طور کامل به آن اتکا کرد.

شما می توانید با راه اندازی یک وب سایت فروش اینترنتی تاریخچه فروش و مشتریان خود را ساماندهی کنید، کد تخفیف برای مشتریان وفادار در نظر بگیرید و در بازه های زمانی مختلف آمار دقیق تری از فروش روزانه و هفتگی و ماهیانه خود داشته باشید.

امکانات فروشگاه اینترنتی

mashaghel

امکانات فروشگاه اینترنتی خوب و کارا دارای چند اصل بسیار مهم است که در ادامه تعدادی از آنها بیان میکنیم.

●    امکان تعریف تعداد بسیار زیاد کالا در فروشگاه اینترنتی وجود داشته باشد.
●    امکان دسته بندی و همچنین کد گذاری برای کالا ها وجود داشته باشد.
●    قابلیت توضیح و نوشتن مشخصات برای هر کالا به طور جداگانه وجود داشته باشد.
●    ایجاد فضایی برای سیو کردن کالاهای مورد علاقه شخص
●    داشتن فضایی برای نقد و بررسی و همچنین امتیاز دادن به کالا ها توسط مشتری
●    داشتن منو چند بخشی و تقسیم بندی محصولات در دسته های پر فروش یا پر بازدید
●    داشتن پشتیبان آنلاین در صفحه فروشگاه برای پاسخگویی سریع به مشتری و راهنمایی او
●    ارائه تصاویر با کیفیت و واقعی از محصول
●    امکان استفاده مشاهده سوابق خرید و همچنین استفاده از کد تخفیف 

موارد ذکر شده از مهم ترین امکانات فروشگاه اینترنتی می باشد که توجه به آن ها بسیار با اهمیت است.

 

 

مزیت فروشگاه اینترنتی

•    نیاز به خروج از منزل نیست.
•    نیازی به ماندن در صف خرید به خصوص در مناسب‌ها مثلا سال نو یا شب یلدا و … نیست.
•    خرید با آرامش کامل و بررسی نکات فنی کالا
•    دریافت کالا با صرف زمان کوتاه
•    صرفه‌جویی در زمان
•    خرید بدون واسطه از منبع اصلی و قیمت واقعی
•    امکان استفاده از پشتیبانی آنلاین در هر لحظه
•    خرید در فضای شخصی با آرامش کامل
•    خرید از منبع اصلی بدون در نظر گرفتن مسافت ها حتی خرید از سراسر دنیا
•    خرید در هر ساعت از شبانه روز و حتی روزهای تعطیل
•    تنوع محصولات
•    وجود حریم شخصی؛ کسی از اقلام خریداری شده مطلع نمی‌شود.
•    ممکن است امکان مرجوع کردن و بازگرداندن کالا در مدت زمان خاص مثلا یه هفته را داشته باشید. این نکته خرید کالایی مثل کفش و لباس را راحت می‌کند.
•    امکان ارسال هدیه
•    عدم وجود فروشنده و حضور آزاردهنده او

 

 

 

طراحی سایت ویژه مشاغل و کسبه

طراحی وب سایت برای مشاغل کوچک چه اهمیتی دارد؟ آیا طراحی وب سایت فقط مختص کسب و کارهای بزرگ است؟ آیا مشاغل کوچک ارزش تولید محتوا و یا هزینه کردن برای سفارش تولید محتوا را دارند؟ چرا امروزه اکثر کسانی که مشاغل کوچکی دارند، وب سایت اختصاصی خودشان را طراحی می کنند؟ امروزه کمتر کسی از نقش و اهمیت اینترنت و فضای مجازی بی خبر است. همانطور که می دانید اکثر مردم برای برطرف کردن نیازهایشان به پلتفرم های مختلف مجازی روی می آورند.

در این بین گوگل که یک پلتفرم رسمی و شناخته شده و البته معتبر است در جایگاه به خصوصی قرار دارد. این پلتفرم همواره اعتبار و ارزشی بیشتر از قبل دارد. به همین خاطر کسانی که برای مشاغل خود سایت طراحی می کنند، در حقیقت یک سرمایه گذاری بلند مدت آنلاین برای کسب و کار خود انجام داده اند. در این بخش شما را با اهمیت وب سایت برای مشاغل کوچک آشنا خواهیم کرد.

اهمیت طراحی سایت برای مشاغل کوچک

آیا با اهمیت طراحی وب سایت برای مشاغل کوچک آشنایی دارید؟ اگر شما نیز صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، خوب است تا بدانید چرا داشتن یک وب سایت برای شما بهتر است. اما بهتر است تا ببینیم چرا طراحی وب سایت برای مشاغل کوچک کار درستی است؟ 

 راه اندازی کسب و کار آنلاین

است. همانطور که می دانید امروزه مردم بیشتر به سمت خریدهای اینترنتی و آنلاین گرایش دارند. همچنین صاحبین مشاغل هم به صورت سنتی و هم آنلاین کسب و کار خود را اداره می کنند. بنابراین با توجه به گرایش بالای مردم برای خریدهای اینترنتی لازم است تا ورژن آنلاین شغل خود را راه اندازی کنید.

 

 تجارتی بی حد و مرز

طراحی وب سایت برای مشاغل کوچک نوعی تجارت بی حد و مرز به حساب می آید. چرا که شما در هر زمان و هر مکان و در هر شرایطی امکان فروش و بازاریابی را دارید. به طور مثال زمانی که ویروس کرونا به تازگی وارد ایران شده بود، برای پیشگیری از شیوع آن دستور تعطیلی بسیاری از گروه های شغلی صادر شده بود. در این میان کسانی که از قبل وب سایت اختصاصی خودشان را داشتند، کمترین ضرر را از این شرایط کردند. اما کسانی که به صورت صد در صد سنتی کسب و کار خود را اداره می کردند، متحمل ضرر و خسارت های فراوانی شدند.

 گسترش کسب و کار

طراحی وب سایت برای مشاغل کوچک باعث پیشرفت و گسترش کسب و کار می شود. زمانی که شما به صورت سنتی فروش داشته باشید، فقط مردم یک محله، شهر و یا یک محدوده خاص را مورد هدف قرار می دهید. اما زمانی که از طریق وب سایت نیز فروش داشته باشید، کسب و کارتان را گسترش داده اید و می توانید از هر نقطه ای از کشور و یا خارج از کشور مشتری جذب کنید. این یعنی پیشرفت و گسترش کسب و کار! قطعا شما نمی خواهید تا سالیان سال صاحب یک کسب و کار کوچک باشید.

 برندسازی

طراحی وب سایت برای مشاغل کوچک رشد تجارت را به همراه دارد. به دنبال این رشد تجارت برندسازی نیز همراه است. بنابراین شما می توانید با طراحی وب سایت، برندسازی کنید و نام کسب و کار، خدمات و یا محصولات خود را در سطح جهانی به یک برند قدرتمند و نام آشنا تبدیل کنید.

آیا طراحی سایت هزینه ها را افزایش می دهد؟

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که در خصوص طراحی وب سایت برای مشاغل کوچک به وجود می آید، هزینه آن است. شما چطور فکر می کنید؟ آیا طراحی سایت باعث افزایش هزینه های شما می شود؟ همانطور که می دانید در بستر دیجیتال مارکتینگ و کسب و کارهای اینترنتی همیشه تبلیغات و فعالیت هایی که حول محور بازاریابی هستند، تاثیر چشمگیری بر موفقیت کسب و کار دارند. بنابراین زمانی که تصمیم می گیرید وب سایتی را برای خودتان طراحی کنید، باید یک سری هزینه های مربوط به آن را نیز بپذیرید. قطعا طراحی سایت برای شما هزینه هایی را در بر خواهد داشت. اما اینکه میزان این هزینه چقدر است، به طراح سایت بستگی دارد.

طراحی وب سایت برای مشاغل کوچک هم به صورت حرفه ای و هم به صورت معمولی انجام می شود. این تماما به شما و بودجه ای که برای آن در نظر گرفته اید بستگی دارد. همچنین مهم است که شما چه آینده شغلی آنلاینی را برای خودتان مد نظر دارید. به این ترتیب می توانید هزینه طراحی سایت را برآورد کنید. لازم است تا در اینجا به نکته مهمی اشاره کنیم. در گام اول طراحی وب سایت برای شما هزینه هایی را در بر خواهد داشت. شاید برای شما تقبل این هزینه ها کمی دشوار باشد. چرا که در هر صورت کسب و کارهای کوچک درآمد چندانی ندارند.

اما لازم است تا این را به خاطر بسپارید که شما در بستر پلتفرم Google  برای کسب و کار کوچک خود سرمایه گذاری کرده اید. بنابراین در قبال هزینه ای که برای داشتن سایت پرداخت می کنید، منافع زیادی نصیب شما می شود. با فعالیت و پشتکاری که در حوزه دیجیتال مارکتینگ دارید، می توانید در زمان کوتاهی به درآمد عالی برسید. چرا که طراحی وب سایت برای مشاغل کوچک منجر به گسترش و توسعه کسب و کار می شود.

نکات مهم در طراحی سایت برای مشاغل کوچک

حالا که متوجه اهمیت طراحی وب سایت برای مشاغل کوچک شدید لازم است تا به چند نکته مهم در این خصوص اشاره کنیم. البته شما می توانید برای دریافت مشاوره طراحی سایت با شرکت هایی که طراحان حرفه ای و با تجربه استخدام کرده اند، مثل رایامارکتینگ ارتباط بگیرید. سپس به پاسخ تمام سوالات خود می رسید. اما لازم است تا این نکات را مد نظر داشته باشید.

 در گام اول اهداف خود را تعیین کنید

برای طراحی وب سایت برای مشاغل کوچک لازم است تا ابتدا اهداف خود را تعیین کنید. به عنوان مثال شما چه آینده شغلی را برای خود در نظر دارید؟ آیا می خواهید مشتریان جدیدی از نقاط مختلف ایران جذب کنید یا تجارتتان را در سطح بین المللی می بینید؟ آیا می خواهید برندسازی کنید یا صرفا بالا رفتن فروش مد نظرتان است؟ و... با توجه به اهدافی که دارید می توانید مسیر شغلی خود را ترسیم کنید.

 از یک ایده ناب شروع کنید

چیزی که در طراحی وب سایت برای مشاغل کوچک بسیار مهم است، متمایز شدن از سایر رقباست. برای راه اندازی یک وب سایت شما باید از استراتژی ها و ایده های ناب استفاده کنید. چیزی که شما را از سایرین متمایز کند و نظر کاربران را به خوبی جلب کند.

 برای وب سایت تان وقت و هزینه صرف کنید

اگر قصد دارید طراحی وب سایت برای مشاغل کوچک با موفقیت روبرو شود، باید برای وب سایتتان وقت و هزینه صرف کنید. چرا که شما وارد پلتفرمی می شوید که قبل از شما میلیون ها نفر دیگر وارد شده اند. پس باید در سطح حرفه ای رقابت کنید.

کلام آخر

طراحی وب سایت برای مشاغل کوچک یک اقدام موثر برای گسترش و توسعه کسب و کار است. برای اینکه در این راه موفق شوید، می توانید نسبت به طراحی سایت اختصاصی خودتان اقدام کنید. همانطور که متوجه شدید صرف هزینه برای طراحی سایت نوعی سرمایه گذاری به حساب می آید. به همین منظور شما می توانید با توجه به نکاتی که در این بخش به آنها اشاره کردیم و اهداف خود کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کنید و مسیر شغلی درخشانی را برای خود رقم بزنید

Content-Bottom

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mauris in augue mollis, semper est ac, aliquet turpis. Vestibulum ut dapibus dolor. Vestibulum commodo, ligula non iaculis tristique, erat sem luctus sapien, sed auctor felis nisi sed mauris.

Bottom1-1

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mauris in augue mollis, semper est ac, aliquet turpis. Vestibulum ut dapibus dolor. Vestibulum commodo, ligula non iaculis tristique, erat sem luctus sapien, sed auctor felis nisi sed mauris.

Bottom1-2

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mauris in augue mollis, semper est ac, aliquet turpis. Vestibulum ut dapibus dolor. Vestibulum commodo, ligula non iaculis tristique, erat sem luctus sapien, sed auctor felis nisi sed mauris.

Bottom1-3

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mauris in augue mollis, semper est ac, aliquet turpis. Vestibulum ut dapibus dolor. Vestibulum commodo, ligula non iaculis tristique, erat sem luctus sapien, sed auctor felis nisi sed mauris.

Bottom1-4

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mauris in augue mollis, semper est ac, aliquet turpis. Vestibulum ut dapibus dolor. Vestibulum commodo, ligula non iaculis tristique, erat sem luctus sapien, sed auctor felis nisi sed mauris.

Bottom2-1

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mauris in augue mollis, semper est ac, aliquet turpis. Vestibulum ut dapibus dolor. Vestibulum commodo, ligula non iaculis tristique, erat sem luctus sapien, sed auctor felis nisi sed mauris.

Bottom2-2

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mauris in augue mollis, semper est ac, aliquet turpis. Vestibulum ut dapibus dolor. Vestibulum commodo, ligula non iaculis tristique, erat sem luctus sapien, sed auctor felis nisi sed mauris.

Bottom2-3

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mauris in augue mollis, semper est ac, aliquet turpis. Vestibulum ut dapibus dolor. Vestibulum commodo, ligula non iaculis tristique, erat sem luctus sapien, sed auctor felis nisi sed mauris.

Bottom2-4

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mauris in augue mollis, semper est ac, aliquet turpis. Vestibulum ut dapibus dolor. Vestibulum commodo, ligula non iaculis tristique, erat sem luctus sapien, sed auctor felis nisi sed mauris.