Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Main Menu

Rooms and Suites

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud.

Slide 1
Image is not available

Information Technology & Comunications Park

Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Slide 2

Explore Our Web Hosting

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.

Image is not available
Organization web Hosting

Aenean commodo ligula eget dolor. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes.

Image is not available
Company web Hosting

Aenean commodo ligula eget dolor. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes.

Image is not available
Personal web Hosting

Aenean commodo ligula eget dolor. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes.

Slide 3
Web App Project

Conversion oriented website, pixel perfect UI & clean code.

Image is not available
Slide 4
Brand Design Project

We build brand identities to elevate your business.

Image is not available
Slide 5
Mobile App Project

We build mobile apps and games for iOS & Android platform.

Image is not available
 

Top2-2

Module suffix: color-ms

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mauris in augue mollis, semper est ac, aliquet turpis. Vestibulum ut dapibus dolor. Vestibulum commodo, ligula non iaculis tristique, erat sem luctus sapien, sed auctor felis nisi sed mauris.

Top2-3

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mauris in augue mollis, semper est ac, aliquet turpis. Vestibulum ut dapibus dolor. Vestibulum commodo, ligula non iaculis tristique, erat.

Top2-4

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mauris in augue mollis, semper est ac, aliquet turpis. Vestibulum ut dapibus dolor. Vestibulum commodo, ligula non iaculis tristique, erat sem luctus sapien, sed auctor felis nisi sed mauris.

Go Pricing

  • FREE Host
    هاست رایگان
  • ماهانه 0هزار تومان
  •  فضا :  1 گیگابایت

     محل سرور : ایران

     گواهی نامه SSL

     کنترل پنل : لینوکس

     پشتیبانی 24 ساعته

     فضا 1 گیگا  بایت

    win   این سرویس میزبانی کاملا رایگان میباشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید روی این لینک کلیک کنید

  • Number Two
    Liber propriae etron
  • $25/mo
  • Cibo populo sea et, mazi nes vocent
    civibus tacimates ius cuit seatad.
    No usu luptatum seseri om eriun it.
  • In pri cibo: repudiare, ea
    vellam feugait ovet noru.
  • Number Three
    Erat tractatos in mea
  • $55/mo
  • Tempor semper cum iden ferri.
    Soluta oblique vixum exei iracun.
    Stet bland ius, nopro nisl maies.
  • In pri cibo: repudiare, ea
    vellam feugait ovet noru.

شاید بسیاری از شما به این فکر کرده باشید که چطور می‌توانید خودتان را برای دیگران تعریف کنید. مثلا در یک مصاحبه‌ی کاری چند دقیقه‌ای از تحصیلات و مهارت‌هایتان گفتید اما به‌نظرتان آن بیان چند دقیقه‌ای شما را چندان شفاف معرفی نکرد. 

یا شاید هنرمندی هستید که می‌خواهید آثار و ایونت‌های جدیدتان را به مخاطبینتان معرفی کنید. یا حتی می‌خواهید از عقاید و تفکراتتان بنویسید. در این مواقع است که داشتن یک صفحه شخصی به کمکتان می‌آید. در این مقاله قصد داریم از اهمیت داشتن سایت شخصی و کاربردهایش بگوییم.

wesites1

تعریف سایت شخصی

یک وبسایت شخصی، صفحه‌ای در دنیای وب است که توسط یک فرد ایجاد می‌شود و محتوای آن پیرامون موضوعات شخصی است و نه مطالبی مربوط به سازمان‌ها، شرکت‌ها یا موسسات. صفحات شخصی در درجه‌ی اول با هدف آموزشی یا سرگرمی ساخته می‌شوند، اما می‌توانند در زمینه‌ی بازاریابی برای حرفه‌ای شخصی نیز راه‌اندازی شوند. 

به‌عنوان مثال افراد می‌توانند مهارت‌ها، تجربیات، رزومه یا بیوگرافی خود را در صفحه‌ی شخصی‌شان بگذارند، به واسطه‌ی علاقمندی‌هایشان با دیگر افراد ارتباط برقرار کنند یا حتی به بیان عقاید شخصی خود بپردازند.

 

ویژگی‌های یک وب سایت شخصی

  • اصلی‌ترین منوهای وب سایت شامل بیوگرافی، راه‌های تماس، خدمات، آموزش یا مقالات را در وب سایت شخصی خود درج نمایید.
  • قالب سایت یا تمپلیت خیلی پیچیده نباشد و کاربر به راحتی به بخش‌های مورد نظر خود، وارد شود.
  • سایت شخصی نباید رنگ‌بندی خیلی سرد و بی روح، یا خیلی پر رنگی داشته باشد. رنگ‎های استفاده شده در عکس‌ها و منوها، باید متناسب با زمینه کاری صاحب سایت انتخاب شوند.
  • اطلاعات تماس در جای مناسب و دسترس کاربران، قرار بگیرد.
  • حتما در وب‌سایت شخصی، آدرس و آیکن شبکه‌های اجتماعی درج شوند. کاربران در کنار آدرس وب‌سایت می‌توانند صفحه‌های شخصی شما در Social Media ها را نیز، دنبال کنند.
  • بخشی از سایت به درج دیدگاه و نظرات افراد، تخصیص داده شود.
  • محتوای تصویری و متنی جذاب و در عین حال ساده، در بخش‌های مختلف سایت قرار داده شوند. جذابیت برای کاربران منجر به توقف ایشان در سایت، مراجعه مجدد جهت بازدید آن و برقراری ارتباط بیشتر با مالک سایت شخصی خواهد شد. این مورد به بهبود سئوی سایت و جایگاه آن در موتورهای جستجو نیز، کمک شایانی خواهد کرد.

تاریخچه ی طراحی وب سایت شخصی

از اوایل دهه 1990 اغلب ارائه‌دهندگان اینترنت یک فضای شخصی رایگان که کاربر بتواند آن را ایجاد کند ارائه کردند. چندین سرویس میزبانی وب رایگان همانند Geocities نیز فضای وب رایگانی را برای ایجاد صفحات شخصی فراهم کردند. صفحات شخصی وب اولیه، Home Pages نامیده می‌شدند و به عنوان یک صفحه‌ی پیشفرض در تنظیمات مرورگر کاربر بودند. 

در اوایل سال 2000، ظهور وبلاگنویسی و توسعه‌ی نرم‌افزارهای طراحیِ صفحه وبِ کاربرپسند، ساخت صفحات شخصی را برای کاربران آماتوری که دانش برنامه‌نویسی نداشتند، آسان کرد. با افزایش محبوبیت خدمات شبکه‌های اجتماعی و روی کار آمدن سرورهای وبلاگ نویسی چون LiveJournal و Blogger وبلاگنویسی رایج‌تر شد. این وبسایت‌ها سیستم مدیریت محتوای جذاب و آسانی را به کاربران ارائه می‌دادند. 

بیشتر صفحات شخصی اولیه به سبک Web 1.0 بودند و در آن نمایش استاتیک متن صورت می‌گرفت. با ظهور صفحات شخصی به سبک Web 2.0، هم وبسایت‌های حرفه‌ای و هم آن‌هایی که توسط کاربران آماتور ساخته شده بودند ویژگی‌های جدیدی به خود اضافه کردند از جمله قابل کلیک شدن لینک‌ها برای ورود به صفحات دیگر‌، امکان قرار دادن نظر زیر محتوا، برچسب زدن به تصاویر، ویدئوها و لینک‌ها و...

 

مزایای طراحی سایت شخصی در مقایسه با شبکه های اجتماعی

  • در یک وب‌سایت شخصی امکان استفاده از قالب‌های متفاوت با رنگ‌بندی دلخواه وجود دارد. سفارشی‌سازی صفحات سایت شخصی که توسط طراح یا قالب‌های آماده مانند وردپرس و جوملا راه‌اندازی می‌شوند، به‌راحتی امکان‌پذیر است. در مقابل امکان ویرایش و شخصی‌سازی دلخواه قالب، منوها و دکمه‌های موجود در صفحات اجتماعی افراد مانند اینستاگرام، لینکدین، فیسبوک و… وجود ندارد.
  • شبکه‌های اجتماعی به طور صد‌در‌صد قابل اعتماد نیستند، در صورتیکه یک وب‌سایت به اعتبار شغل و تخصص شما، می‌افزاید. صفحات شخصی در اینستاگرام یا توییتر می‌توانند در کنار آدرس سایت شخصی به معرفی بیشتر شما کمک کنند. اما به‌صورت حرفه‌ای نمی‌توانند جایگزین سایت شخصی شوند. در واقع درج آدرس شبکه‌های اجتماعی در بخشی از وب سایت شخصی شما، مکمل اطلاعات مندرج در آن خواهند بود.
  • با داشتن یک وب‌سایت و خرید دامنه‌ ir  یا com. به نام خود، می‌توانید پرسنال برندینگ (Personal Branding)  انجام دهید. بهترین وب‌سایت‌های شخصی، تبلیغ و ترویج خدمات افراد را انجام می دهند. داشتن یک سایت شخصی آنلاین و پویا علاوه بر رزومه آنلاین، برای صاحب آن برند سازی خواهد کرد. در نتیجه این برندسازی شخصی فرصت‌های شغلی و حرفه‌ای بیشتری متناسب با مهارت شخص ایجاد خواهد کرد.
  • در کنار وب سایت شخصی خود می‌توانید از مکاتبات با کاربران و بازدیدکنندگان تحت ایمیل اختصاصی نام سایت نیز بهره‌مند شوید. ارسال و دریافت ایمیل تحت نام شما می‌تواند تصویرسازی بهتری در ذهن مخاطبان انجام دهد. تکرار این نام به مرور زمان خدمات و ویژگی‌های شما را به برندی اختصاصی تبدیل خواهد کرد.
  • امکان فیلتر و قطع شدن شبکه‌های اجتماعی طبق شرایط سیاسی منطقه‎‌های جغرافیایی متفاوت وجود دارد. در صورتیکه شما به‌عنوان مالک سایت شخصی‌تان، تصمیم‌گیری در خصوص قطع یا وصل بودن وب‌سایت، مشاهده یا عدم دسترسی آن در هر روز یا ساعت را به دلخواه انجام می‌دهید.
  • با یک وب‌سایت شخصی و درج محتوای مناسب متن و تصویر در آن، معرفی خود را به موتورهای جستجو حرفه‌ای‌تر انجام دهید. همچنین برای تبلیغ بیشتر خدمت، محصول، تخصص یا حرفه خود در این وب سایت شخصی،  می‌توانید از خدمات سئو یا تبلیغ در گوگل هم استفاده کنید. اما این ابزار و امکان استفاده از آنها در شبکه‌های اجتماعی وجود نخواهند داشت و تنها می‌توانید از طریق افزایش Follower های آن به شهرت صفحه شخصی‌تان بیفزایید.

 

کاربردهای وبسایت شخصی

داشتن صفحه شخصی مزیت‌های زیادی می‌تواند داشته باشد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم.

1. رزومه آنلاین (Personal Resume Websites):

می‌توانید در صفحه شخصی‌تان رزومه‌تان را وارد کنید. اینگونه شما در حین مصاحبه با کارفرما، حرفه‌ای‌تر جلوه می‌کنید. حتی اگر تجربه کاری کمی دارید می‌توانید توسط صفحه‌ی شخصی تصویر درخشان‌تری از خود ایجاد کنید.

2. پورتفولیو (Personal Portfolios):

ساخت پوتفولیو می‌تواند تأثیر خوبی روی پرسونال برندینگ و برجستگی شما بگذارد. عکاسان، طراحان گرافیک، تصویرسازان، نویسندگان و بازاریابان محتوا همگی می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند و در مسیری دوستانه‌ توانمندی‌های خود را به سایرین نشان دهند.

3. وبلاگ شخصی (Personal Blogs):

وبلاگ مکانی است که فرد می‌تواند به عقاید، نظریات، سفرنامه‌ها و اتفاقات روزمره‌ی خود بپردازد و از این طریق با مخاطب ارتباط برقرار کند. انتشار مداوم مطالب در وبلاگ به جذب مخاطب در رسانه‌های اجتماعی و از طریق موتورهای جست‌وجوگر کمک شایانی می‌کند.

4. سایت شخصی برای نمایش (Personal Demo Websites):

یک راه جالب دیگر برای معرفی شما، ساختن صفحه‌ای شخصی است که با توسعه، برنامه‌نویسی، طراحی و تصویرسازی بتواند مهارت‌‌های شما را دو چندان نشان دهد. این صفحات با متحرک بودنشان و تعاملی که با مخاطب ایجاد می‌کنند می‌تواند مدیران را متقاعد کنند که چرا باید شما را استخدام کنند. این نوع از صفحه شخصی گزینه‌ای عالی برای سازندگان محتوای فنی و هنری همانند توسعه‌دهندگان، انیماتورها، طراحان UX، مدیران محتوای وبسایت و تصویرگران است.

مزایای وب سایت شخصی

از مزایای داشتن سایت شخصی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. می‌توانید اطلاعات خود را در صفحه شخصی، بروزرسانی کنید.

2. شما را برای مخاطب قابل دسترس می‌کند.

3. می‌توانید رزومه‌ای آنلاین از خودتان ارائه دهید و نمونه کارهایتان را در آن بگذارید.

4. می‌توانید با مهارت‌های شخصی خود در آن به مرور کسب درآمد کنید.

5. به شما در پرسونال برندینگ کمک می‌کند.

نقش سایت شخصی در برند سازی شخصی یا  personal branding :

وقتی از پرسونال برندینگ سخن می‌گوییم منظورمان پرداختن و ترویج تمامی مهارت‌ها و تجربیاتی است که ترکیب منحصربه‌فردی از یک شخص ساخته و او را از دیگران متمایز می‌کند. 

هر کسی ممکن است با هدف خاصی به پرسونال برندینگ بپردازد؛ رسیدن به شهرت، پیشرفت شغلی، کسب درآمد و غیره. در واقع فرد با پرسونال برندینگ داستانی از خود را روایت می‌کند و روی ویژگی‌ها، توانمندی‌ها و سبک زندگی خود مانور می‌دهد تا بتواند توجه مخاطب را به خود جلب کرده و امضایی از خود بسازد. 

پرسونال برندینگ اهمیت ویژه‌ای دارد و حتی می‌تواند از نظر حرفه‌ای نیز برای فرد موقعیت بهتری بیافریند و تصویر واضح‌تری از کاراکتر، مهارت، دانش و آنچه تاکنون در زندگی انجام داده است را منتقل کند. همچنین برای یافتن شغل نیز کاربردی است. از جمله ابزارهایی که می‌تواند به پرسونال برندینگ کمک کند، وبسایت شخصی است.

اعتبار بخشی سایت شخصی به برند

شما با داشتن صفحه‌ای شخصی می‌توانید چیزی منحصربه‌فرد از خودتان ارائه کنید و وجه تمایزتان از دیگران را نشان دهید. همچنین می‌توانید هر پروژه‌ی جدید و نوآورانه‌ای را معرفی کنید. امکان ارتباط مستقیم با مخاطب را دارید و با بروزرسانی مداوم مطالب و پاسخگویی به مخاطب می‌توانید او را بازدیدکننده همیشگی خود کنید.

 با ارائه‌ی محتوای جذاب شامل متن، عکس، ویدئو و غیره می‌توانید شخصیتی حرفه‌ای برای خود بسازید. به نسبت شبکه‌های اجتماعی قدرت بیشتری دارید چون امکان شخصی‌سازی برایتان وجود دارد و می‌توانید امضای خودتان را داشته باشید.

مراحل و گام های طراحی راه اندازی وب سایت شخصی

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و اینترنت در زندگی روزمره افراد، الزام به داشتن وب‌سایت شخصی بیشتر از قبل احساس می‌شود. یک وب‌سایت پویا که بتواند معرفی تخصص، خدمات، علایق، نظرات شما و مخاطبان سایت و… را انجام دهد. کافی است پلان اولیه این سایت شخصی را در ذهن خود، ترسیم کنید. یک نام دامنه با پسوند مناسب ثبت کنید و هاست مناسب خود را خریداری کنید.

برای داشتن ایجاد سایت شخصی می‌توانید از قالب‌های آماده (CMS) مانند وردپرس یا جوملا استفاده کنید و یا می توانید از متخصصان برنامه نویسی برای طراحی سایت شخصی خود کمک بگیرید. ولی ساده ترین راه برای ایجاد سایت شخصی استفاده از سایت ساز های آنلاین است.

1. بررسی هدف و نیازهای یک صفحه شخصی

در این بخش دو موضوع مطرح می‌شود: 1- طراحی Front End 2-طراحی Back End

Front End: طراحی بخشی از وبسایت است که کاربر آن را می‌بیند. یعنی تمام آن چیزی که مربوط به ظاهر صفحه‌ی شخصی شماست مثل هر آنچه که به ایده‌های شخصی‌تان، css، html و javascript مرتبط باشد.

Back End: طراحی بخشی از وبسایت است که کاربر آن را نمی‌بیند و شامل کدنویسی می‌شود.

در ابتدا باید بدانید که هدفتان از راه‌اندازی صفحه‌ی شخصی چیست. وقتی هدفتان مشخص باشد طراح سایت می‌داند که چه امکاناتی را به اقتضای آن در صفحه‌ی شخصی‌تان قرار دهد. در این میان چند موضوع مطرح می‌شوند 

1-بخش‌های مختلف مورد نیاز در صفحه شخصی مثل گالری تصاویر، بیوگرافی، راه‌های تماس و ...

2-معماری صفحه شخصی که نحوه چینش و قرارگیری بخش‌های مختلف در کنار یکدیگر را مشخص می‌کند. 3-محتوای هر صفحه به گونه‌ای که استراتژی سئو در آن رعایت شود.

تمامی این مراحل که سپری شد همان Front End است حال شما پوسته‌ای از صفحه شخصی‌تان دارید و طراح وبسایت باید برایتان کدنویسی انجام دهد (Back End).

2. تست و وارد کردن محتوای سایت

در این مرحله باید محتوای مورد نظر وبسایت خود را وارد صفحه ادمینی کنید.

3. خریداری دامنه و هاست

دامنه همان نامی است که مخاطب می‌تواند با وارد کردن آن در مرورگر به سایت شما دسترسی پیدا کند. هاست یا فضای میزبان همان جایی است که فایل‌های صفحه شخصی شما روی آن بارگذاری می‌شود. بدون وجود هاست، مخاطبان نمی‌توانند مطالب وبسایت شما را ببینند.

4. بارگذاری سایت شخصی

حال با وجود دامنه و هاست، مطالب صفحه شخصی در روی هاست قرار می گیرند و مخاطب با سرچ نام می‌تواند به صفحه شخصی شما برسد.

5. معرفی و تبلیغ سایت شخصی

فقط ساخت صفحه شخصی کافی نیست. شما باید محتوای جذابی در آن قرار دهید و به واسطه‌ی کلیدواژه‌های اصلی در موتورهای جست‌وجوگر شناسایی شوید. در این میان اصول سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجوگر به دیده شدن هرچه بیشتر صفحه‌ی شخصی شما کمک می‌کند.

6. توسعه‌ی سایت شما

شما باید بتوانید مطالب سایت خود را بروز نگه دارید تا به رتبه بالایی در نتایج موتورهای جست‌وجوگر برسید و ترافیک صفحه شخصی خود را افزایش دهید.

 

وبسایت شخصی و انتظارات مخاطبان شما

مخاطب با هدف مشخصی وارد وبسایت شما می‌شود. اینکه او در موتورهای جست‌وجوگر کلیدواژه‌ای را سرچ کند و به صفحه شما برسد اما با خواندن متن، پاسخ سوالش را نگیرد یا محتوایی در راستای هشتگ‌هایی که از آن استفاده کردید در وبسایت‌تان پیدا نکند اصلا جذاب نبوده و او را فراری می‌دهد. 

شما باید محتوای جذابی برای صفحه‌تان بنویسید که خیلی مستقیم، مختصر و مفید پاسخ سوال مخاطب را بدهد. موضوع دیگری که در این بین می‌تواند بسیار حائز اهمیت بوده و مخاطب را درگیر صفحه‌تان کند اهمیت‌دادن به بعد بصری وبسایت است. استفاده از تصاویر جذاب و مرتبط با محتوای نوشتاری، صفحه شما را از حالت یکنواخت خارج می‌کند و از جمله گزینه‌های موثر برای شماست که می‌توانید توسط آن محتوایی را قابل‌فهم و در عین حال از نظر بصری جذاب کنید. 

عکس اولین چیزی است که زمانی که از تولید محتوای گرافیکی صحبت می‌کنیم، به ذهنمان می‌آید. علت آن هم آسان است، چراکه به راحتی و با کمترین میزان هزینه تهیه می‌شود. در دنیای امروز عکس گرفتن از عهده‌ی هر کسی بر می‌آید و تنها باید به سه نکته‌ی مهم اعم از متفاوت بودن، جذابیت و کفیت توجه کرد. 

می‌توانید از موبایلتان برای گرفتن عکس استفاده کنید یا تصاویر آنلاین را در صفحه‌تان قرار دهید اما قطعا ذهنی ایده‌پرداز که عکسی منحصر به فرد و سفارشی انتخاب کند، موفق‌تر است. استفاده از ویدئو در صفحه‌تان نیز علاوه بر اینکه مخاطب را درگیر خود می‌کند، ترافیک صفحه را نیز بالاتر می‌برد و از طرفی برای مخاطب به یاد مادنی است.

 از قدرت اینفوگرافیک هم غافل نشوید. اینفوگرافیک عکس‌نوشته‌ای است که ابزاری عالی برای انتقال مفاهیم پیچیده به مخاطب به شمار می‌رود و با استفاده از آن به راحتی می‌توانید اطلاعات را با یک نگاه به دیگران منتقل کنید. 

اینفوگرافیک بخش جدایی‌ناپذیر از استراتژی بازاریابی محتواست. البته که اطلاعاتی که برای استفاده در اینفوگرافیک انتخاب می‌کنید باید معتبر و متناسب با یکدیگر باشند. اینفوگرافیک طرفداران بسیاری دارد به این دلیل که امکان به اشتراک‌گذاری آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی ساده و ساختن آن آسان است و از طرفی به جهت بصری برای مخاطب جذابیت دارد.

Content-Bottom

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mauris in augue mollis, semper est ac, aliquet turpis. Vestibulum ut dapibus dolor. Vestibulum commodo, ligula non iaculis tristique, erat sem luctus sapien, sed auctor felis nisi sed mauris.

Bottom1-1

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mauris in augue mollis, semper est ac, aliquet turpis. Vestibulum ut dapibus dolor. Vestibulum commodo, ligula non iaculis tristique, erat sem luctus sapien, sed auctor felis nisi sed mauris.

Bottom1-2

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mauris in augue mollis, semper est ac, aliquet turpis. Vestibulum ut dapibus dolor. Vestibulum commodo, ligula non iaculis tristique, erat sem luctus sapien, sed auctor felis nisi sed mauris.

Bottom1-3

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mauris in augue mollis, semper est ac, aliquet turpis. Vestibulum ut dapibus dolor. Vestibulum commodo, ligula non iaculis tristique, erat sem luctus sapien, sed auctor felis nisi sed mauris.

Bottom1-4

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mauris in augue mollis, semper est ac, aliquet turpis. Vestibulum ut dapibus dolor. Vestibulum commodo, ligula non iaculis tristique, erat sem luctus sapien, sed auctor felis nisi sed mauris.

Bottom2-1

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mauris in augue mollis, semper est ac, aliquet turpis. Vestibulum ut dapibus dolor. Vestibulum commodo, ligula non iaculis tristique, erat sem luctus sapien, sed auctor felis nisi sed mauris.

Bottom2-2

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mauris in augue mollis, semper est ac, aliquet turpis. Vestibulum ut dapibus dolor. Vestibulum commodo, ligula non iaculis tristique, erat sem luctus sapien, sed auctor felis nisi sed mauris.

Bottom2-3

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mauris in augue mollis, semper est ac, aliquet turpis. Vestibulum ut dapibus dolor. Vestibulum commodo, ligula non iaculis tristique, erat sem luctus sapien, sed auctor felis nisi sed mauris.

Bottom2-4

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mauris in augue mollis, semper est ac, aliquet turpis. Vestibulum ut dapibus dolor. Vestibulum commodo, ligula non iaculis tristique, erat sem luctus sapien, sed auctor felis nisi sed mauris.